sprit i DN

Blev något förvånad när jag slog upp DN i morse, på ledarsidan har någon äntligen kommit till insikt. Jag har skrivi en rad inlägg tidigare om problemen med alkoholen, eller kankse framförall de som väljer att ignorera problemen. Jag lyssnade till exempel till en föreläsning för inte så länge sedan kring kvinnomisshandel. Där talade de om män som slår kvinnor i ett par timmar, utan att nämna alkhol. Anmärkningsvärt tycker jag då sanningen är att 4 av 10 kvinnomisshandlare är påverkade av alkohol. Den restriktiva alkoholpolitiken måste bevaras, och införselkvoterna sänkas.

Skönt att ledarsidan kommit till insikt, bara hoppas att fler gör samma sak. Det handlar inte om moralism, bara sunt förnuft!

3 kommentarer

Filed under Uncategorized

3 responses to “sprit i DN

  1. Anders B Westin

    Inte ofta jag är överens med en representant från KD.
    Men i detta fall är vi på samma bana.

    MVH

  2. tullstedt

    Hej Matilda! Kul att läsa 🙂 Hur känner du inför KDs omsvängning mot en slappare alkoholpolitik?

    • matilda84

      Vore KD faktiskt på väg mot en mer liberal alkoholpolitik skulle jag vara orolig, men så är inte fallet, och det känns bra:-)

Kommentera

