världens bästa låt och ny dator

Nu har jag äntligen fått ny dator med posten och mitt liv blir så mycket lättare, att uppdatera bloggen, kolla mailen och allt annat livsnödvändigt går nu väldigt mycket smidigare.

Deltog alltså i debatt med fokus på Klimatet i tisdagskväll. Riktigt trevligt faktiskt, bra publik med pålästa frågor och bra moderator. Dock kom väl inte jättemycket nytt fram, alla vill satsa på kollektivtrafiken och så vidare. Vilket är jättebra, men insikten kring att köpenhamnsavtalet kommer  bli mycket urvattnat eller ingenting, gör att man tappar hoppet lite.

För att pigga upp mig från veckans feber/förkylning/trötthet, (influensa?) spenderar jag kvällen framför TV:n och Idol. Där fick Idolerna ikväll välja det de ansåg vara världens bästa låt och framföra dem på scen. Satt och funderade på vilken som skulle vara min ”världens bästa låt”. Gillar ju låtar efter tillfälle och humör, men mest spelade låt på min iPod, iTunes och Spotify talar sitt eget tydliga språk;

Dixie Chicks, Not ready to make nice (att det är Bush de inte vill vara snälla mot gör bara saken bättre;-)

Slutsatsen är att Svesnka Idol behöver inspireras av den amerikanska, och ha åtminstone en countrydrottning varje säsong. Jag menar who doesn´t love Carrie Underwood?

 

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “världens bästa låt och ny dator

  1. Carrie Underwood är inte alls fel. Men USA har lite fler invånare som underlag och en lite bredare inställning till idol-konceptet. Man behöver inte var modellsmal, max 25 och passa i lättsmält-pop facket för att gå långt där.
    Men igår måste jag säga att det ändå var riktigt bra klass på en del framträdanden. Erik´s The show must go on var helt otrolig.
    Världens bästa sång enligt mig är utan tvekan U2s Sunday, bloody Sunday. Liksom din en klart politisk låt, vi är nog lite skadade båda två 🙂

  2. matilda84

    Jag gillade också Eriks framträdande, han gör alltid bra ifrån sig, riktigt bra sångare. Mariette är också grym vet inte varför hon hamnade i botten igår…
    men visst är det som du säger att många saker, som inte är sångrösten, ofta värderas högre. Tyvärr!

    Skönt iaf att jag inte är ensam om att vilja se mer country på den svenska musikscenen. Gillar också bloody sunday. finns så mycke bra musik!

Kommentera

